Privatlivspolitik

1 – Navn, stiftelse og hjemsted

Forenings navn er Ringsted Baby- og Børnesvøm.

Foreningen er stiftet den 25. januar 1984.

Foreningens hjemsted er Ringsted Kommune.

 

2 – Formål

Foreningen har til formål at:

1.   vandtilvænne babyer og børn

2.   stimulere børns sanser og motorik

3.   indlære børnene et bevægemønster, der vil imødekomme en egentlig svømmeundervisning

4.   åbne for familieaktiviteter.

5.   evt. motion i forbindelse med graviditet


3 – Tilslutning

Foreningen er tilsluttet Dansk Svømmeunion, DGI og Ringsted Idrætsunion.


4 – Medlemmer

Stk. 1: A: Et medlemskab i klubben omfatter et barn fra 0 år op til angivet alder på foreningens hjemmeside via en forælder, bedsteforælder eller værge samt gravide.

Stk. 2: Medlemmer betaler kontingent, som fastsættes af generalforsamlingen. Kontingentet betales halvårligt forud.

Stk. 3: Indmeldelse skal ske via foreningens hjemmeside, sideløbende med betaling.

Stk. 4: Bestyrelsen kan udelukke et medlem, når den finder grund til dertil. Det udelukkede medlem kan anke kendelsen på førstkommende generalforsamling.

 

5 – Generalforsamling

Stk. 1: Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed.

Stk. 2: Foreningen afholder ordinær generalforsamling 1 gang årligt i marts/april.

Stk. 3: Der vil blive indkaldt til generalforsamling gennem lokalpressen eller interne opslag 14 dage før.

Stk. 4: Generalforsamlingen er beslutningsdygtig, hvis den er lovligt indvarslet i henhold til stk. 3 og uanset de fremmødte antal medlemmer. Generalforsamlingen kan også afholdelse digitalt og fremmødte kan derfor også være digitalt fremmøde.

Stk. 5: dagsorden til generalforsamling:

1.   Valg af dirigent.

2.   Valg af referent.

3.   Bestyrelsens beretning.

4.   Aflæggelse og godkendelse af regnskab.

5.   Indkomne forslag.

6.   Aflæggelse af forslag til budget.

7.   Valg til bestyrelsen:

8.   5 bestyrelsesmedlemmer jf. § 6, stk. 1 og 2.

9.   Minimum 1 suppleant.

10. 1 revisor

11. evt.

Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være bestyrelsen skriftligt i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse.

Stk. 6: Bestyrelsen vælges ved håndsoprækning og ved almindeligt stemmeflertal, dog skriftligt hvis mindst 1 medlem ønsker det.

Ved stemmelighed afgøres valget ved fornyet skriftlig afstemning, mellem dem der har opnået stemmelighed.

Til vedtagelse af ændringsforslag kræves, at mindst 2/3 af fremmødte stemmeberettigede stemmer herfor.

Stk. 7: Stemmeberettiget er ethvert aktivt myndigt medlem, som ikke er i kontingentrestance, samt myndige instruktører og hjælpeinstruktører i klubben.

Stk. 8: Valgbar til bestyrelsen er ethvert myndigt medlem, som ikke er i kontingentrestance samt myndige instruktører og hjælpeinstruktører i klubben.

Stk. 9.: Ekstraordinær generalforsamling skal afholdes, når mindst tre af klubbens bestyrelsesmedlemmer eller halvdelen af klubbens stemmeberettigede medlemmer ytrer skriftligt ønske herom overfor formanden med forslag til dagsorden til generalforsamlingen.

Den ekstraordinære generalforsamling skal afholdes senest 1 måned efter anmodning derom.

Den ekstraordinære generalforsamling indvarsles i lighed med den ordinære generalforsamling.


6 – Bestyrelsen

Stk. 1: Bestyrelsen består:

1.   1 Formand

2.   1 Næstformand

3.   1 Kasserer

4.   Minimum 2 øvrige medlemmer.

Stk. 2: Formand og kasserer vælges for 2 år, hhv. på lige og ulige årstal.

Stk. 3: Der må højst være 2 instruktører/hjælpeinstruktører i bestyrelsen.

Stk. 4: Bestyrelsen er kun beslutningsdygtig, hvis mindst 3 bestyrelsesmedlemmer er til stede.

Stk. 5: Formanden og kassereren er begge underskriftsberettigede til evt. pengeinstitutter og girokonto. Kassereren foretager økonomiske dispositioner efter given bemyndigelse fra bestyrelsen. Se § 7.

Stk. 6: Bestyrelsen skal afholde mindst 3 bestyrelsesmøder om året. Der kan afholdes flere møder, hvis formanden eller mindst 3 bestyrelsesmedlemmer ytrer ønske herom.

Stk. 7: Bestyrelsen udfærdiger skriftlige referater efter hvert bestyrelsesmøde, som godkendes af den samlede bestyrelse.

Stk. 8: Til at varetage særlige opgaver kan bestyrelsen nedsætte forskellige udvalg eller udpege enkeltpersoner, i det omfang den skønner det nødvendigt. De nedsatte udvalg konstituerer sig med en formand, der har sæde i bestyrelsen.


7 – Økonomi

Stk. 1: Foreningens regnskabsår går fra 1. januar til 31. december.

Stk. 2: Bestyrelsen afgiver driftsregnskab og status til revisorerne senest 1. marts.

Stk. 3: Revisoren kontrollerer regnskabet iht. Love, regler og foreningens vedtægter.

Stk. 4: Kassere må ikke stå for indkøb og indkøb over 1500 kr. skal godkendes af bestyrelsen.

Stk. 5: Loft for variable omkostninger skal vedtages af den samlede bestyrelse.

 


8 – Opløsning

Stk. 1. Foreningen kan kun opløses, når 2/3 af deltagerne i 2 på hinanden følgende ekstraordinære generalforsamlinger stemmer herfor.

Stk. 2. Inden foreningen kan opløses skal det afsøges om, foreningen kan slås sammen med Ringsted Svømmeklub.

Stk. 2: Ved opløsning af klubben overgår klubbens formue til formål, der forbedrer børns og børnefamiliens vilkår i Ringsted f.eks. til handicapidræt i Ringsted Kommune.

 

9 – Forpligtelser

Stk. 1.: Klubben hæfter alene med sin formue for klubbens gæld.

Stk. 2.: Klubben er uden ansvar for medlemmernes personlige ejendele under idrætsudøvelsen.

Stk. 3.: Klubben har ikke tandskade – eller ansvarsforsikring for medlemmerne.